23. august 2012

Silketæppe

Dette tæppe er syet af silkesatinstoffer, som Tina (mit ældste datter) købte i Kina og nogle som min lillesøster Kirsten havde købt i Holland. Efter mange overvejelse bestemte jeg mig for at opsy stofferne i teknikken Square Dance. Sådanne silkesatinstoffer er absolut ikke de nemmeste at arbejde med og heller ikke særlig slidstærke, men de er så elegante og fine, synes jeg.

Her er stoffer skåret i firkanter og sammensyet


så blev tæppet klippet op igen og syet sammen igen og endebort og kanter tilføjet og så quiltet. Som bagsidestof brugte jeg syntetisk foer, som man normalt bruger til tøj


Teknikken er sjov og effektfuld, og hvis ikke man syr en miniquilt af fraklippene er der ret meget stofspild, synes jeg. Tæppet har nu mange år på bagen og har fået noget patina, da stofferne er sarte. Det er ren nostalgi at se tilbage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mange tak for dit besøg og kommentar