1. september 2013

Farverige mugs eller kaffeservietter

Så er den første af en lille serie kaffeservietter blevet færdig. Stofferne hertil er især fra denne kollektions-prøve, som jeg skrev om i dette indlæg og det blev det lille stykke med tulipaner, som jeg skar op i 7 stykker, som er blevet fokusstoffet i alle kaffeservietterne. Alle servietterne bliver forskellige, men ligner alligevel hinanden. Dog har jeg suppleret med lidt flere stoffer og har ikke anvendt det hvide stykke stof, da jeg ikke syntes, at det passede her.


Denne gang har jeg ikke syet dobbelt lukkekant på, men blot syet for- og bagside og tynd volumenflies sammen og så vendt igennem et lille hul i siden. Jeg har quiltet med en flerfarvet Gütermann SULKY cotton 12 tråd, og brugt teknikken, som jeg har set flere steder på internettet, med at sy rundt og rundt med en trykfods bredde. 

og bagsiden

Tak til alle jer, som følger min blog, og jeg bliver så glad, når der bliver lagt en kommentar. 
God søndag til jer alle.
KH Lisbeth

3 kommentarer:

  1. Så fargerik og fin mugrug! Tulipanstoffet er lekkert og et flott utgangspunkt, og den fine quiltetråden er prikken over i'en!

    SvarSlet
  2. Knallfin og frisk mug rug! Flott uten lukkekant også! Fin quilting! Jeg trodde først det var firkanter og skjønte ikke hvordan du hadde festet trådene usynlig .. :) men så deretter at du har sydd i spiral. Veldig fint! :)

    SvarSlet
  3. Hvor er de flotte! Og tror da også jeg må prøve at fine noget af det fine tråd, måske på Kreativ messe i Fredericia til oktober...

    SvarSlet

Mange tak for dit besøg og kommentar