24. marts 2016

Forårsfornemmelser og påskeferie

Åh, hvor jeg nyder, at der er forår i luften - dog stadig med nattefrost - så jeg håber ikke, at stauderne tager skade af, at jeg fjernet visne stængler og blade.
Marts måned har også budt på en lille workshop med Alice Frost - en rigtig spændende eftermiddag med temaet Frit Maskinbroderi og her er mit forsøg på at sy et lille billede af 3 birkestammer. Et rigtig forårsmotiv. 

Det er syet efter Alices foto til højre, så der er bestemt noget at lære, og her er der ingen regler for hvad man kan og må. Teknikken er sjov og udfordrende, og da jeg åbenbart ikke sad korrekt og spændte op, gav efterfølgende nogle problemer med min nakke og skulder. 

Lige et tidligt morgenfoto taget på vej til arbejde ad Kirkestien den anden morgen
Rim i græsset, rimtåge, solopgang og helt stille vejr.

Endelig påskeferie helt uden planer.
Dog tror jeg bestemt, at der bliver tid til at besøge Påskeudstillingen på Brønderslev Gymnasium
Her udstiller bl.a. Birgitte Busk, som mestre at trådmale med hendes symaskine. 
Helt unikke billeder og teknik.

God påske
Kh Lisbeth


1 kommentar:

  1. Bildet ditt var riktig fint. Man kan ikke regne med å være like flink som kurslederen, men med øving så kommer man dit. Slike frie teknikker er jeg veldig glad i, og skulle gjerne ha vært på det kurset. Og jeg kunne veldig gjerne tenke meg å bli med på utstillingen med Birgitte Busk! Hjemmepåske her også. God påske til deg!

    SvarSlet

Mange tak for dit besøg og kommentar