14. juli 2014

Valmuequilt - trin 2

Valmuerne er tegnet op på Vliesofix efter foto/frihåndstegning. Til min quilt her bruger jeg 4 forskellige Balistoffer i røde farver. Jeg giver nummerer stykkerne, da de så er nemmere at samle igen, og så tegner jeg en punkteret streg, hvor jeg skal bevare lidt ekstra stof.
Som strygeunder- og overlag bruger jeg en silikone-bagestykke, så jeg ikke får limrester på strygebrættet og strygejernet. Da man kan se gennem Vliesofixen er det muligt at søge et bestemt motiv på stoffet ud, inden det stryges på. 
Her er alle stykkerne udklippet set fra bagsiden. Nu fjernes papiret og vendes ned mod silikone-bagepapiret og valmuen samles og stryges sammen.
Og vola
Nu er valmuen samlet og kan løsnes med forsigtighed fra underlaget.
Nu er det muligt at flytte den rundt på quilten, indtil den rette placering er fundet, og først da stryges den fast.

Jeg håber, at du linker til min blog eller sender mig en besked/mail, hvis du også laver en valmuequilt.
KH Lisbeth

1 kommentar:

  1. Nydelig valmue! Takk for fremgangsmåten!
    Ha en fortsatt god sommer! :)
    Klem fra Lisa

    SvarSlet

Mange tak for dit besøg og kommentar