6. december 2015

Julemarked og december

Jeg sidder her tidlig morgen og allerede er det 2. søndag i advent. Stormen raser igen udenfor, og det er dejligt at kunne sidde lunt indendøre. Bloggen er blevet noget forsømt, men ikke glemt, og jeg sidder og laver status på, hvad der er sket af aktivitetter på den kreative front den sidste tid, som jeg ikke har fået skrevet om. 

Sidst i oktober var der kursus hos Vendelbo Quilterne, hvor Kirsten viste os teknikken med at sy indfældede cirkler og i hvor mange sammen hænge at denne teknik kan anvendes. Bestemt et spændende kursus. Det resulterede i mange spændende ting. Jeg fik indfældet 4 broderede motiver og quiltet et enkel forstykke til en pude med Elsa fra Disney Filmen Frost.
Puderne er monteret med fleece på bagsiden, et par strimler af forsidestoffet og lynlås og en lille label "made with love".

Aktivitetter og forberedelser til julemarked har der også været og igen et kursus - denne gang var det juledekorationer, som var temaet. Jeg havde bestemt, at jeg i år ville have taget nogle billeder fra julemarkedet, men det gik som de forrige år, at det fik jeg ikke gjort. Dog har jeg fået et par billeder fra nørkleboden, hvor jeg er i gang med at rette lidt til inden åbningen på dag 2. Vi var flere, som havde lavet ting til nørkleboden og Dorthe havde skåret flotte gavehuse og stjerner, som kan ses på billedet.

Jeg havde også syet en serie Kramme-Hygge-Sovedyr
og en lille serie kugler lavet i mønstret papir. 

Rigtig god 2. søndag i advent.
Kh. Lisbeth

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mange tak for dit besøg og kommentar