2. oktober 2016

Malede sten

Lidt tanker om, hvad der kan laves til det kommende julemarked, fik mig til igen at forsøge med at male på sten. Jeg havde tidligere indsamlet nogle små flade sten, og tænkte da, at de skulle udsmykkes med nisser. Som det kan ses, blev det ikke nisser, jeg fik malet ;-D
Her er resultatet:

Jeg har lagt målebåndet bag, så størrelsen bedre kan vurderes.
Efterfølgende er de blevet lakeret med blank lak. Ikke nemt at finde et sted, hvor der var lys nok til, at lakeringen kan ses, på denne gråvejrssøndag.
Bagpå har jeg limet små runde magnetter, så nu er de klar som køleskabsmagnetter.

God søndag
Kh Lisbeth

3 kommentarer:

  1. Sikke fine sten, rigtig god ide,når man elsker
    at gå ved stranden og samle sten, og hvad så.
    Hvilken maling bruger du? Tænker på at prøve med mine
    børnebørn

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Tak for din kommentar. Jeg rengør de indsamlede strandsten med vand og lader dem tørre og maler dem med Posca-tusser. De kan købes mange steder og sælges enkeltvis. Jeg har købt mine hos boghandleren Arnold Busk. Det er nemmest at male på helt glatte sten.
      God fornøjelse.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  2. Fargerike og flotte steiner! Så flink du er til å male.
    Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min! :)
    Ha en fin uke!

    SvarSlet

Mange tak for dit besøg og kommentar