25. marts 2013

Ærteposer

Jeg har haft dette dine stofpanel liggende rigtig længe i skuffen, hvor det har afventet den rigtige idé til, hvordan det skulle anvendes. Det var Siri fra bloggen Tolgens.blogspot.dk, som gav mig idéen - nemlig at det er da oplagt at sy ærteposer af stoffet. Jeg prøvede at google "ærteposer", og kan her se, at det er populært at sy, og mange fine anvisninger herpå på flere blogge.
Mine ærteposer er ikke så store - færdigmål er 9 x 9 cm. Som fyld har jeg brugt 60 gram Plastik granulat fra Stof & Stil, så kan de tåle at blive vasket. Lige et foto som viser et par bagsider, også fra det samme stofpanel.
Jeg var begyndt at skære stoffet til, da jeg huskede at få taget et foto af stof panellet, og nu overvejer jeg, om resten skal bruges til at sy et sæt med lidt større ærteposer - her med alfabetet.
Læg meget gerne en kommentar, hvis du har en anden idé.
Solskinshilsen herfra Lisbeth

9 kommentarer:

  1. Jeg kan vældig godt lide stoffet. Jeg har tænkt lidt over, hvad man kan bruge det til, men jeg synes næsten det er en skam at dele det....Men hvis de vil lave noget kunne det maske være omslag til ringbind/mapper.
    Hvad bruger man ærteposer til i dag? Jeg husker dem kun fra min skoletid

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle.
      Jeg tror og håber, at ærteposerne vil blive brugt til at jonglere med, kaste med, balance med - ligesom da vi gik i skole ;-)
      De små poser med talene fra 1-12 er jo gode at lære tallene med.
      Prøv at lave et par stykker, og se om ikke også at du får du lyst til jonglere med dem. Jeg kan ikke lade dem ligge, og kan konstatere, at jeg godt kan øve mig lidt mere......
      Tak for din kommentar og god påske
      mvh Lisbeth

      Slet
  2. Hei og takk for veldig koselig melding til meg. Jeg er enig med deg: Stoffet passer veldig til erteposer. Hvis det er greit for deg vil jeg gjerne låne et bilde og vise på bloggen min. Samtidig vil jeg gi litt reklame for den søte bloggen din:-) Hilsen fra Siri

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Siri.
      Du må meget gerne låne et billede fra min blog og vise på din blog.
      Ærteposerne kalder gode minder frem hos mig, og de er sjove at lege med.
      Jeg er meget glad for at følge din blog.
      Tak for din kommentar og god påske.
      mvh Lisbeth

      Slet
  3. Det var da en fin idé! Og jo, ærteposer bliver brugt i skolerne den dag i dag. Det er ikke alt, som går af mode. :-)

    SvarSlet
  4. De er rigtigt skønne - god idé!

    SvarSlet
  5. Er vild med stoffet fåes det mon stadig??

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej.
      Tak for din kommentar. Jeg ved ikke, om stofpanellet stadig kan købes, da jeg havde haft det liggende i skuffen. Det er købt i Patchworkbutikken i Køge - mener jeg at huske.
      mvh Lisbeth

      Slet
  6. Er vild med stoffet fåes det mon stadig??

    SvarSlet

Mange tak for dit besøg og kommentar