2. august 2016

Ærteposesæt af Disney stofrester

For ca. 16 år siden havde jeg en arbejdskollega, som hed Pia. Hun syede især tøj og havde en del fraklip, som hun forærede mig. Jeg syede et Disney-tæppe med Dalmantinerhundehvalpe i 2013 og havde stadig små rester af Disney figurer, som var Isoli-stofrester liggende i skabet.
De er nu blevet syet op til ærteposesæt. Ærteposer måler 14x14 cm inden sammensyningen. 
For at udnytte motivstofferne bedst muligt er de skåret ud efter motivet og syet sammen med forskellige rester af mine fra skabet, især isolistoffer fra et par  trøjeprojekter. Jeg har forstærket sømmene med bred zigzag beregnet til strækstoffer og også almindelig søm andre steder.
Posen til ærteposerne er syet efter tutorial fra timotei-timotei.blogspot.no hvor mønstret på Linpose er i højre side. En spændende og inspirerende blog med fine ting og sager.

Her er et tidligere foto af stofresterne inden de blev skåret i stykker
og her er en pose og flere ærteposer på vej. Jeg har en model af posens forside i papir i størrelsen 19 x 24 cm og syr så stofrester rundt om motivet til, at stoffet er stort nok til, at det kan skæres til i størrelsen. Helt uden hensynstagen til trådretninger. Da stoffet er "blødt" syr jeg bredde forstærkende sømme.
Faktisk kan jeg godt lide Micky Mouse også selvom man kun kan se lidt af ham, og det betyder jo også at den rest bliver brugt.
Det er ikke så sært, at jeg har meget stof i skabe og skuffer, da jeg jo mener at (næsten) alt kan bruges på en aller anden måde ;-D

God dag og tak fordi du læste med.
Kh Lisbeth

1 kommentar:

  1. Takk for koselig kommentar! Godt å se at noen setter pris på nye innlegg! Erteposene ble velidg fine:-)Hilsen Siri

    SvarSlet

Mange tak for dit besøg og kommentar