18. september 2013

At male med tråd eller trådmaleri

Dette trådmaleri er lavet efter Birgitte Busk mønster, en teknik, som jeg bare skulle prøve for flere år siden, og da jeg til et træf også deltog i en lille demonstration, hvor Birgitte Busk syede og fortalte om hvordan hun trådmalede med tråd.

Jeg fandt det den anden dag mellem noget stof. Det er aldrig blevet lavet helt færdigt.....
Skal jeg montere den?
Ved nærmere overvejelse skal den nok bare gemmes, som en syprøve.

I 2011 udgav Birgitte Busk bogen "Er det syet?! - trådmaleri for åbne døre", som bestemt er rigtig god og med mønstre og vejledninger på bl.a. ovenfor viste æbler. Den står på min boghylde - dejligt.

Rigtig mange tak for kommentarerne til mine mug rug/kaffeservietter. Jeg havde fået dem døbt om i mit indlæg til kun at hedde mug!!! Hvordan det lige skete ved jeg ikke, så måske skal jeg holde mig til det danske ord kaffeservietter. 

KH Lisbeth



1 kommentar:

  1. Veldig flott og spesielt maleri! Jeg synes du skulle montere det. Kanskje til et bilde med en stoffkant rundt eller på et nett/veske? :)
    Ha en god søndag! :)
    Klem Lisa

    SvarSlet

Mange tak for dit besøg og kommentar