7. december 2014

Etui med hejs

Der er flere som har spurgt mig, om hvordan jeg laver mine etuier med hejs.
Selve etuiet har jeg fundet en fin vejledning hos Elin, som endda er gratis. Se http://www.dogundermydesk.com
Denne kombineret med "mit hejs", så har du min udgave.
Der findes et utal af størrelser på mobiltelefoner, Iphones og hvad de ellers hedder, så derfor skal målene måske tilpasses.

Jeg har syet 2 knaphuler i den indvendige beklædning, som er forstærket med vliseline med lim, som er stryget fast bagpå den indvendige bagbeklædning. Jeg har også lidt volumenvlies imellen forsiden og den indvendige beklædningen. Hejset er syet fast med en strimmel på tværs og trukket igennem de 2 knaphuller. Når du trækker i hejset kommer telefonen op og når telefonen igen puttes i etuiet skubbes hejset ned i bunden af etuiet. Ganske enkelt ikke sandt?

Vær opmærksom på, at der er god klæbeevne i velcobåndet! Jeg havde købt og isyet et beigefarvet velcobånd, men det var for dårligt, så derfor måtte jeg lige tage sysømmene op i siden, så jeg kan få nye velcobånd på. Mine andre farvede velcobånd "klæber" uden problemer, så resten den beigefarvet er nu kasseret. Lidt ærgerligt, men sådan får man jo erfaring. 

God 2. adventsøndag til dig.
KH Lisbeth

1 kommentar:

Mange tak for dit besøg og kommentar